HomeMediaLezingenEvangelieNieuwe SpiritualiteitEsoterieOverige artikelenVorige WebsiteRegistration
evangelie en spiritualiteit
Stichting 'SENSE'
Meer christelijke dan moslim immigranten

Het christendom in Nederland en Europa is springlevend, alleen is het niet Europees meer

Voor ons is het geen nieuws meer, het gonsde al een aantal jaren rond, maar blijkbaar las iedereen er overheen, wilde het niet zien, wilde het niet weten. Tegen alle aannames in, telde Europa 5 jaar geleden al 26 miljoen christelijke immigranten tegen 12 miljoen moslims. Nederland telt 1,3 miljoen christelijke immigranten.

Waarom werd dit in ons land niet opgemerkt? De seculieren willen sowieso niet aan dit nieuws, het past niet in hun model en wordt dus al lange tijd verzwegen. Links-Nederland deed niets liever dan christenen bashen en moslims vertroetelen. Terwijl het nieuws extreem-rechts van haar krachtigste wapen, de moslim-tsunami. zou beroven.

Waarom nog meer niet opgemerkt? Dagblad Trouw neemt waar dat die broeders en zusters op ongebruikelijke uren de leeglopende traditionele kerken vullen. Zelf zien we hen ook vaak in scholen, wijkcentra, oude bioscopen en verlaten bedrijfsgebouwen samenkomen. Maar nemen we hen wellicht ook niet minder waar omdat zij zich door hun gedrag positief onderscheiden en maatschappelijk sneller integreren dan andere immigranten?

Bronnen:

Een nieuw christelijk élan in de Lage Landen? (Clingendael 12 sept. 2017)
Hoog tijd dat we de secularisatiebril afzetten (Trouw 20 aug. 2017)

Er zijn minder moslims dan de Nederlander denkt (Trouw 15 dec. 2016)
Tsunami van moslims? Christenen zal je bedoelen! (Flip van Dyke maart 2016)

Christelijke mystiek, esoterisch of bijbels ?
Hoe christelijk is Anselm Grün ?
Geestelijk beoordelen
Het onderscheiden van Occultisme
Meer christelijke dan moslim immigranten
Eén wereldgodsdienst